Není to pořád jenom o marketingu. Pokud se rozhodnete jít do podnikání naplno, máte hned několik ukazatelů, které musíte sledovat. Kromě standardního hlídání cashflow a neustálého monitorování poměru vydaných a přijatých faktur vás ale čeká ještě mnohem zapeklitější úkol. Jak se dá reálně ověřit, že váš byznys roste? Tvrdá čísla to mohou ukázat, ale daleko lepší je zohlednit k tomu i tyto faktory. 

Máte různorodou základnu klientů 

Možná jste si všimli toho, že vaši zákazníci pochází z různých odvětví. A ještě k tomu taky využívají váš produkt tak, jak byste si to třeba ani na začátku sami nepředstavovali. Zkrátka vám ukázali cestu a vy jste se přizpůsobili. To se hodí především z toho důvodu, že kdyby náhodou nastal propad v jednom oboru, vy se můžete spolehnout na klienty z těch ostatních, kde stále budete moct proměnit zájemce v klienty. 

Dostáváte dobrou zpětnou vazbu 

Dobrá zpětna vazba nutně nemusít být jen samá chvála. Dobrým znamením totiž taky může být, když vám lidé volají a hlásí, že něco nefunguje. Místo toho, aby nad vámi zlomili hůl, se totiž radši pokusí o vyřešení problému. Zároveň taky z jejich podnětů získáváte další indicie k tomu, jakým směrem byste se měli pokoušet o další růst. Zároveň s tím se taky postupně propracováváte mezi uznáváné entity v oboru a je dost možné, že se na vás lidé začínají obracet pro radu. 

Potenciální klienti a partneři vás kontaktují sami

Ne vždy se stává, aby vás lidé kontaktovali sami od sebe. Minimálně ze začátku podnikání určitě ne. Ale postupem času začnete cítit, že se situace mění. A není to jenom o tom, že by se vám hlásili potenciální klienti. Najednou s vámi začnou komunikovat i lidé, kteří by byli rádi vaši byznysoví partneři. Začnou vás třeba oslovovat lidé, kteří by pro vás chtěli pracovat. Když se mi ozval první člověk, který pro mě chtěl stříhat videa, říkal jsem si, jestli se nezbláznil. Pro mě? Jak jsi na mě vůbec narazil? Vždyť mám firmu sotva o pár lidech. Těch lidí pak bylo víc. Dnes musím většinu odmítnout, protože máme plný stav. 

Denně vystupujete z komfortní zóny

Ne všechny činnosti jsou příjemné. Ale rostoucí podnikání vás každý den nutí dělat něco úplně nového. Chvíle, kdy byste museli dělat nějakou rutinní stereotypní činnost, jsou minimalizovány. Většinou si jdete sednout a opravdu ťukat do tabulek až tehdy, kdy si to sami naplánujete. 

Author

admin