Běžná otázka asi každého podnikatele, který se zároveň stará o svoje sociální sítě: Co tam mám *doplňte vulgární výplňové slovo* zase dát?
Vymýšlet zabere hodně času. Bavil jsem se nedávno s jednou podnikatelkou z gastronomie, která mi řekla, že práce na sociálních sítích jí většinou zabere pět až sedm hodin času týdně. Obětuje tomu v podstatě celou neděli. Přitom ve chvíli, kdy se dostanete do bodu, kdy přesně víte, co od dané sociální sítě chcete, tak by tenhle proces neměl zabrat tolik času.
V první řadě všechno stojí a padá na contentovém plánu. Ten máte z toho důvodu, abyste nemuseli vysedávat před monitorem a čekat na inspiraci. Další důležitou věcí je strategie. Jaký typ příspěvků budete vkládat? O čem budou? Budou do delší statusy? Budete komentovat dění ve vašem oboru? Kdyby vám v tomto směru docházela inspirace, dal jsem pro vás dohromady několik tipů, které sám využívám.
Dokumentujte
Ukažte lidem, co aktuálně děláte. Na čem třeba pracujete nebo co plánujete udělat. V dnešní době už úplně nemá cenu hrát si na uzavřeného génia, který vypustí z ničeho nic do světa produkt, který úplně změní svět. Místo toho pravidelně lidem říkejte, co děláte. Jste realitní makléř? Fajn, tak na sociálních sítítch popište, jak jste právě koupili nafukovací pohovku na home staging. Proč byste to měli skrývat? Klidně bych řekl, kolik taková operace vlastně stojí, aby o tom lidé měli větší přehled. Když to neukážete vy, někdo jiný ano a získá před vámi výhodu. Lidé dnes díky internetu jsou poučenější než kdysi. To je přirozený vývoj. Není to věc, které byste se měli obávat. Využijte toho.
Dělte se o know-how
Tohle je stále asi největší strašák, o kterém slyším. Mluvit o tom “jak to dělám”. Stále ještě je docela málo lidí, kterým se chce odhalit, jaké postupy využívají při své práci. Přitom je to zároveň ten nejjednodušší druh obsahu, který můžete vydat. Popsat, jak pracujete, můžete kdykoliv. Lidé s vámi buď budou souhlasit, nebo nesouhlasit. V každém případě vzbudíte emoce a váš příspěvek pravděpodobně bude mít zajímabvý dosah už jen z toho důvodu, že jste byli najednou autentičtí. Už se jen nechlubíte. Málokoho dnes zajímá, že se vás na něco telefonicky zeptal novinář regionálního deníku. Daleko větší hodnotu má, když sami od sebe řeknete, jakým způsobem pracujete. Nebojte se detailů.
Nevymýšlejte si
Lidí na internetu je fakt hodně. Lidí, co na internetu něco prodávají, taky není zrovna málo. A teď do toho přicházíte vy. Chcete si ukrojit svůj díl. Vidíte, jak to dělají ti nejúspěšnější ve vašem oboru. A tak je začnete napodobovat. Což je špatně. Replika nikdy nebude lepší než originál. Najděte svůj vlastní styl. Bude to trvat, pravděpodobně si několikrát naběhnete, ale až ho objevíte, bude to fajn. Vymýšlet nové věci vám půjde rychleji. Většinou platí, že nejjednodušší cesta vede přes upřímnost. Prostě si moc nevymýšlejte a vsaďte na svoji osobnost. Ta totiž jedinečná je a vždycky bude. Takže se nemusíte bát prodat ji světu.