Málokdy zbyde čas na to, abyste trávili několik hodin denně jen tím, že budete bojovat se sociálními sítěmi a snažit se přilákat nové zákazníky. Spousta majitelů malých firem si v takovou chvíli řekne, že radši nebude dělat nic. Ale to je škoda, protože právě přes online je možné získat opravdu velké množství nových platicících klientů. Jak poznáte, že vyvíjíte snahy na té správné sociální síti?
Poznáte to snadno podle cílové skupiny, kterou váš produkt má. Pokud máte produkt, který dokáže vizuálně oslovit, pak jste pravděpodobně předurčeni pro Instagram. Facebook v tu chvíli hraje důležitou, ale podpůrnou roli. Na druhou stranu rozdíl mezi oběma sítěmi se smazává. Dříve platilo, že na Instagramu jsou především mladí lidé, a tak byste jej měli využívat jedině tehdy, pokud i váš produkt cílí na teenagery. To se s nástupem nové generace úplně mění. Současí náctiletí v touze odlišit se hledají jiné možnosti. A kromě tradičního sledování youtuberů využívají čím dál víc třeba sociální síť TikTok.
Pakliže váš produkt nebo služba oslovuje především B2B klientelu, pak by měl hlavní roli v budování brandu sehrát LinkedIn. Je to jeden z nejúčinnějších nástrojů, jak si vybudovat svůj hlas a komunikovat vizi. Navíc je to perfektní sociální síť ve chvíli, kdy se nebojíte stavět do role myšlenkového lídra ve vašem oboru. Stejně dobře jde potom LinkedIn využívat i v rámci social sellingu. Je ke všemu ještě docela jasné, jakým směrem se síť bude posouvat. Celkově se snaží přiblížit Facebooku, což vidíme třeba na neustálém testování živých streamů nebo tvorbě eventů. Podobně jako Facebook pak LinkedIn klade čím dál větší důraz na skupiny. Takže opravdu přihlížíme něčemu jako “zrodu byznysového Facebooku”. Ale proč ne. Využít jej ve firemních záležitostech je opravdu skvělá příležitost.
O něco stranou pak stojí třeba Youtube. Byť to není klasická sociální síť, tak na ní lidé také tráví moře času. A vytvořit 6 vteřinový bumper ad už s dnešními možnostmi také není nic složitého. A hlavně drahého. Youtube může být další cestou, jak oslovit nové klienty. Speciálně v rámci remarketingových aktivit může být velmi silným nástrojem pro zpětné cílení.
Slovem na závěr: buďte tam, kde jsou vaši zákazníci. Ti jsou dnes na mobilu, na internetu a neustále na sociálních sítích. Na vás už je jen správně odhadnout na kterých.