Je strašně zvláštní, jak obrovský potenciál v této sociální je a jak málo s ním lidé u nás pracují a využívají ho. Přitom za sebe rovnou říkám, že kdyby nebylo LinkedInu, tak můj primární kontakt s klienty bude přes studené kontakty, což – víte sami – není úplně nejvhodnější formát dneška. LinkedIn dělá obchod jednodušším. Jenže není to zadarmo. Musíte se pasovat do role člověka, který je neustále užitečný ostatním a neustále je zavaluje obsahem s vysokou přidanou hodnotou. Nehledě na obor.
A to je právě věc, se kterou spousta lidí bojuje. Pokud máte B2B byznys, tak LinkedIn je v podstatě jediný efektivný zdroj, odkud můžete čerpat nové leady. Jasně, máte tu i další sociální sítě, ale ty v případě B2B sektoru hrají druhé housle. I proto pravděpodobně neuvidíte na Facebooku moc reklam, kde by například mobilní operátor inzeroval výhodné tarify určené jen manažerům velkých pracovních týmů.
LinkedIn ale primárně není o reklamě. Tedy takhle: pokud jste připraveni platit kolem 150 Kč za jeden proklik, pak o reklamě být může. Ale nemá to zatím příliš smysl. LinkedIn ještě téměř nikdo neobjevil a přitom je na něm už 1 a půl milionu Čechů. Jenže jak se na něm chovat, aby to k něčemu bylo?
Snažte se aktivně rozšiřovat vaši kontaktní síť. Ale ne tak, že budete zbůhdarma zvát k propojení každého, koho vám algoritmus nabídne. Propojujte se jen s lidmi, kteří vám mohou být jakkoliv užiteční a na které můžete cílit obsah, který budete vytvářet. Pracovnice HR pravděpodobně neocení vaše služby v oblasti zpracování dřeva. Zato u manažerů nákupu už můžete slušně zabodovat.
Mějte skvěle vybudovaný profil. Jakmile se jednou pustíte do hry na LinkedInu, tak byste měli mít dobré zázemí. A to poskytuje váš profil. Sem se lidé budou chodit koukat, že jste skuteční a zároveň důveryhodní. Není nutné mít popis ke každé pracovní pozici ve třech světových jazycích. Mnohem víc se zaměřte na chytlavé bio a na to, abyste měli alespoň pár potvrzení vašich schopností od ostatních uživatelů.
Přidávejte poutavý obsah. Algoritmy na LinkedInu jsou zajímavé. Tím, že obsahu ještě na sociální síti není tolik, tak ten kvalitní LinkedIn “vrací” zpátky do oběhu několik dní v kuse. Tím pádem se může klidně stát, že váš příspěvek zaboduje hned v několika různých vlnách. Zároveň mějte na paměti, že reakce jsou méně než komentáře a sdílení. Odpovídejte na každý komentář. A co se týče statustů, tak se hlavně nesnažte za každou cenu prodávat. Poskytujte infografiky, točte vlastní videa, ptejte se lidí na otázky, poskytujte novinky z vašeho oboru. Buďte sdílní.