Nedávno jsem měl přednášku na téma podcastů u nás. V ní jsem se snažil kromě informací týkajících se samotného využití podcastů v marketingu a budování značky také předestřít, proč je podcast budoucnost. Ve chvíli, kdy totiž máte čísla, která podepírají myšlenku, tak se informace předává mnohem lépe. A co se týče podcastů, tam jsou čísla i statistiky velmi příznivé. Takže proč je nezmínit. Ty nejzajímavější vám teď dávám do tohoto článku. Jde o statistiky z minulého roku a primárně se týkají amerického trhu.
- 26% procent lidí v minulém měsíci poslouchalo podcast
- V Jižní Koreji to je 86%
- Posluchači podcastů poslouchají průměrně 7 podcastů týdně
- 80% posluchačů doposlouchá celou epizodu podcastu
- Největší zastoupení mezi posluchači jsou lidé ve věku 18 až 34 let, následovaní generací X (35 – 54 let)
- Aktuálně existuje 525 000 aktivních podcastů
- 49% lidí poslouchá podcast doma, 22% v autě, pouze 11% v práci
- 56% posluchačů jsou muži, 44% ženy
- Za rok 2019 existovalo 29 milionů epizod podcastů
- Nejpopulárnějším žánrem jsou podcasty o kultuře a společnosti, následovány podcasty o byznysu
- Je skoro 70% šance, že posluchači podcastů budou mít vysokoškolské vzdělání