Asi největší problém, který vnímám u českých podnikatelů z hlediska propagace, je trpělivost. Respektive netrpělivost. Valná většina lidí by ráda investovala minimum prostředků a času a zpět by chtěli dostat nekonečný příval nových leadů, zákazníků a nekončícího byznysu. Jenže takhle to nefunguje a mnohdy je opravdu těžké to někomu vysvětlit. Ještě těžší je ale jiná věc.
Vysvětlit, že i když zkoušeli vše možné (dle nich), tak má cenu se dál ještě pokoušet o další marketingové snahy. Člověk, který si zaplatí několik reklam na Facebooku, a z nich potom nepřijde jediný zákazník, většinou zahořkne a zlomí nad celým Facebookem hůl. To je velmi častý případ, který je ale velmi chybný. Málokterý člověk bez předchozí expertizy dokáže dobře cílit reklamu a skutečně tedy oslovit to správné cílové publikum. Takže když přijde zklamání nad prodělanými penězi, většinou se špatné pocity těžko napravují.
I proto je potřeba včas se rozhodnout: budete investovat čas a naučíte se vše potřebné sami, nebo budete outsourcovat na člověka s potřebnými zkušenostmi? V prvním případě se musíte rozloučit s několika volnými víkendy, ve druhém zase s nemalými prostředky. Naštěstí ale existuje poměrně hezké řešení ukotvené někde mezi oběma variantami. Dělejte především branding, snažte se figurovat na pozici thought leaderů v oblasti vašeho podnikání a hrajte dlouhodobou hru.
Kolik to stojí? Výrazně méně. Využívejte externích konzultací, případně týmu, který vám pomůže s dílčími věcmi. To všechno může přinášet dobrou symbiozu a nebude vysávat váš rozpočet na reklamu. Tu totiž v raných fázích podnikání zaměřeného na byznys sektor vůbec nepotřebujete. Ve chvíli, kdy se orientujete na zákazníky, si pak vystačíte s dobře cíleným sdělením, které bude jednodušše rezonovat. Nemusíte vymýšlet celoplošné kampaně. Nefungovalo by to, velké hráče pravděpodobně nepřeplatíte.