Audiomarketing. Jak vám to zní? Věřte nebo ne, tenhle pojem už se běžně používá. A má to svůj důvod. Nevracíme se do mediálních dob kamenných. Zvuk zažívá svojí renesanci právě kvůli technologické revoluci.
Je to trochu zvláštní. Člověk by očekával, že budoucnost tkví v rozšířené nebo rovnou virtuální realitě. Pravdou ale je, že bude ještě bude trvat, než se tyto prvky povede protlačit do mainstreamu. Zato zvuk…ten už tu s námi je hodně dlouho. I proto není pro většinu dnešních podnikatelů problém zařadit audio mezi jeden z důležitých prodejních kanálů příštích několika let. Jak konkrétně se dá s audiem v marketingu pracovat?
Představte si, že jednou nám všem přijde nejspíš docela směšný fakt, že neustále něco hledáme na displeji telefonu, když jsme to telefonu mohli prostě říct a on to udělá. A nejen telefonu. Jakémukoliv zařízení napojenému na internet věcí. Ten může přijít spíš dřív než později, protože je úzce provázán s vybudováním vysokorychlostní sítě 5G, která přinese čerstvý vítr do toho, jakým způsobem konzumujeme informace. Najednou totiž nebude problém streamovat přes 5G fullHD video. První nasazení této sítě je naplánováno už na tento rok. Velký problém pro naše území ovšem představuje pozice předražených mobilních operátorů a jejich FUP limity pro stahování.
Nicméně zpět ke zvuku. I kdybyste nebyli napojeni na 5G, internet věcí vám unikat nemusí. Stačí solidní wi-fi síť. Skrz ní může o váš domov pečovat třeba chytrý asistent od Googlu nebo Amazonu nebo Applu. A na tyto asistenty mluvíte, nemají žádný displej. Místo toho, abyste sami hledali, jaký e-shop prodává novou židli k vám do obýváku, tak ji necháte vyhledat vašeho asistenta. A ten vám třeba v případě nutnosti pošle výsledky do mobilu. Firmy se budou muset začít přizpůsobovat tomu, aby je měl asistent “rád”. Podobně jako se přizpůsobují webové stránky pomocí SEO tomu, aby je měl “rád” vyhledávač.
Jak na to?
Třeba vlastní znělkou. Nebo vlastním podcastem, který budou produkovat. Doba spěje k tomu, že bez vlastního obsahu, kterým budete tyto asistenty “krmit”, se neobejdete. Nebo obejdete, ale připraví vás o zákazníky.
Audio marketing není objednání reklam v rádiu. Naopak je to přesné a cílené vytváření audio obsahu tak, abyste skrz něj budovali brand nebo získávali nové zákazníky.