6 minut čtení

Inspirace má smysl. Říká se dokonce, že správný kreativec by měl trávit 3 až 4 hodiny denně (!) jen tím, že nasává. Ne alkohol, ale aktuální trendy a práce okolních agentur. Skvělý nápad totiž většinou přijde náhodou, a tak by bylo dobré mu pomoct na povrch aspoň tím, že mu dáte dostatečnou potravu. V loňském roce vzniklo opravdu velké množství kvalitních reklam, ze kterých si můžeme brát příklad. Ne náhodou pocházejí ze západní Evrpopy nebo Spojených států. Podívejte se na několik – dle mého – nejlepších. Třeba dostanete při jejich sledování nový milionový nápad.  

JOHN LEWIS

Kampaně obchodního řetězce John Lewis jsou v Británii něco jako kult. Vždycky před Vánoci lidé napjatě očekávají, co jejich marketingové oddělení vytáhne. A taky loni to byl silný trumf. Reklama ukazuje život zpěváka Eltona Johna až do chvíle, kde to začalo. 

BURGER KING

Tahle kampaň měla takový ohlas, že se dostala ve velkém až k nám a hojně se o ní psalo. Asi z části i proto, že oba dva řetězce, Burger King a McDonald’s, u nás mají široké zastoupení. Burger King geniálním způsobem využil svého konkurenta k propagování nové aplikace na objednávání burgerů. V aplikaci stačilo dojet na dosah nějakého z McDonaldů a v tu chvíli jste měli v nejbližším Burger Kingu garantovaný Whopper za jeden cent. Tomu nelze nic víc než zatleskat. 

TIDE

Obecně je za svátek všech reklam považován Super Bowl. Přestávkový program tohoto vrcholu sezóny amerického fotbalu sledují desítky milionů lidí a další stovky milionů potom sledují ústřižky na Youtube a sociálních sítích. Skvělou dávku originality ukázali tvůrci reklamy na prací prostředek Tide. Jednak tím, že v ní parodují v podstatě všechny zažité stereotypy z klasických reklam, jednak castingem Davida Harboura (Stranger things). Za mě jedna z nejlepších reklam vůbec. 

IKEA

Je škoda, že tato kampaň neproběhla i v české Ikee. Docela by mě zajímalo, jaká by na ni byla v konzervativnějším Česku reakce. Reklama nabízela slevový kód na dětskou postýlku těm, kdo počůrají uvedené místo v katalogu. Jedině tak se totiž kód objeví. Zároveň šlo ale o klasický těhotenský test, proto slogan “Čůrání na tuto reklamu vám může změnit život”. Není náhodou, že kampaň si odnesla prestižní ocenění z Cannes. 

NIKE

Je to třicet let od uvedené slavného sloganu “Just do it”. Firma tím jednoznačně symbolizuje hodnoty, které zastává. Zároveň se ale vydala v nové kampani úplně jinam. V Americe je poměrně běžné, že společnost zastává nějaký názor: politický, enviromentální, apod. Nike se rozhodla oslavit “jinakost” angažováním Colina Kaepernicka, hráče amerického fotbalu, který se stal kontroverzním před třemi lety. Tehdy totiž odmítl povstat při hymně během úvodního ceremoniálu jednoho ze zápasu NFL. Vyjádřil to jako gesto protestu proti krokům amerického prezidenta v oblasti imigrační politiky. Vedení Nike oznámilo, že díky kampani se zvedla hodnota firmy až o 6 miliard dolarů. 

Která z reklam se vám líbí nejvíc? Napište mi to do komentářů. 

Author

admin