4 minuty čtení
Vzpomenete si ještě, jak vypadal Facebook v roce 2017? Já ne. Sociální sítě se neustále mění, ať už to je kvůli optimalizaci, nebo algoritmům. A zatímco Facebook pomalu přesedlává na novou vizi spojenou s “péčí o komunitu” a čím dál větší prostor dává facebookovým skupinám, Instagram zůstává na první pohled stejný. Statistiky ale jasně potvrzují, že lidé na něm tráví stále víc času a to nemůže uniknout pozornosti jeho majiteli. Tedy Facebooku. Jak Zuckerberg a spol. proměňuje Instagram a na jaké změny se máme připravit?
Vertikální video
Možná si vzpomínáte na platformu IGTV, kterou Instagram s velkou slávou uvedl. Díky ní už se můžeme na Instagramu koukat i na videa, která jsou delší než jednu minutu. Navíc ještě IGTV nasedává na vlnu vertikálního videa, které je v současnosti jedním z největších trendů videa. Jenže jakkoliv byl start IGTV pompézní, zatím to nevypadá na velký hit. A to bude chtít Instagram velmi pravděpodobně změnit.
Připravte se tedy, že v tomto roce přijdou do IGTV masivní investice a v dohledné době bude IGTV hrát velkou roli v symbióze s Instagramem. Ostatně…nástup IG Stories také doprovázely porodní bolesti. Spousta expertů odhaduje, že největším problémem pro tvůrce na IGTV je monetizace. Stále se vyplatí neodcházet například z Youtube a IGTV používat jen jako jednu z možností propagace.
Autenticita
Z Instagramu se stále víc a víc stává byznysová platforma, kde firmy a podnikatelé vystavují své produkty. Nebo jako v případě modelek a fashion blogerek, svá těla. Dá se očkávat, že něco podobného bude dál hrát velkou roli, vedle toho ale roste jiný trend: ukázat vše v pravém světle. Jinými slovy neřešit, jak nablýskaný je můj feed a být co možná nejvíc přirozený. Lidé totiž začínají pomalu vnímat, že většina influencerů prezentuje mnohem naleštěnější verzi svého života, než jaká je v reálu.
Má to dokonce už i svůj výraz. “Insta-perfekcionismus” se může stát pro množství značek přítěží a pokusí se prorazit právě tím, že vsadí na přesný opak. To samozřejmě neznamená rozmazané a nehezké fotografie. Daleko spíš se budou chtít ukázat, že “jsou jako my”.
Interaktivnější stories
Podobně jako s IGTV se dají velké změny očekávat i u Stories. Ano, u těch Stories, které každý Instagramem kontroluje co 10 minut v práci pod stolem. Instagram totiž v tuto chvíli přemýšlí, jak by Stories odlišil od Facebooku a Youtube, které se svými verzemi krátkých příběhů přišli později. Jednou z možností, na ktero use můžete připravit, je třeba komentování Stories veřejně, nejen přes zprávy. Nebo budete mít možnost odpovídat na ještě více dotazů od autorů Stories. Můžeme se zkrátka těšit na ještě větší prvky gamifikace.
Na druhou stranu, Instagram stále neřeší palčivější problém Stories, a to je monetizace. Jak to udělat, aby byli spokojení jak uživatelé, tak zadavatelé reklamy?
I to jsou otázky, na které by příští měsíce a roky měly přinést odpověď.