4 minuty čtení
Často se setkávám s tím, že klienti by rádi začali pomocí marketingových aktivit okamžitě vydělávat velké peníze. Ostatně, kdo ne. Mně by se určitě líbilo zaplatit 500 korun za reklamu na Facebooku a do konce života jen zvedat telefony klientů lačnících po mém řešení. Ale tak to nechodí. Místo cpaní peněz tam, kde to stejně nebude efektivní, raději budujte značku, kterou si lidé zamilují. Co to znamená? Usilujte o to být Applem ve svém oboru. Poradím vám, jak na to.
Mluvte jasným hlasem
Když jsem dělal v rádiu, mluvit jasným hlasem znamenalo, že jste správně artikulovali a používali slova, kterým všichni ihned porozumí. A ono to zase není tolik odlišné od toho, jak byste měli “mluvit” se svými zákazníky jako firma nebo podnikatel. Vy totiž taky musíte mluvit jasným hlasem. Taky musíte správně artikulovat, protože jinak nikdo nebude vědět, co vlastně říkáte. Musíte vědět, kdo je vaším cílovým zákazníkem. Když vaše produkty nebo službu kupují profesionální zápasníci MMA, budete s nimi komunikovat jinak, než kdyby to měly být osmnáctileté dívky po maturitě.
Buďte konzistentní a buďte online. Hodně online.
Bez sociálních sítí se dneska neobejde nikdo. A vy taky ne, byť si třeba myslíte, že ještě nějaký měsíc bez toho Facebooku přežijete. Přece se to nezblázní. Nezblázní, ale Váš konkurent ve stejnou chvíli pravděpodobně dává dohromady contentový plán, od kterého si slibuje vyšší prokliky třeba na úkor těch, které jste mohli získat vy. Pravidelně sdělujte lidem, na čem pracujete a v čem jste lepší. A mluvte u toho jasným hlasem.
Nesnažte se zalíbit všem
Lidé se s Vámi potřebují ztotožnit. A když říkáte od všeho trochu, tak sice můžete být premiérem republiky (:)), ale ne brandem, který lidi milují. V dnešní době je čím dál obtížnější se odlišit. Ale když se vám to povede, můžete na tomto základě budovat dál. Mějte jasně definované, pro koho děláte. A mějte toho konkrétního člověka neustále před nosem. Uvidíte, že se najdou lidé, kteří se s Vaší vizí ztotožní. A právě toho potřebujete docílit. Vymezujte se dlouhodobě. Byť to třeba zníé divně, tak právě to, že budete jiní, vašim opravdovým zákazníkům řekne, že jste důvěryhodní. A čím víc budete mluvit jejich jazykem a budete sdílet jejich hodnoty, tím větší je šance, že ze svých zákazníků uděláte nefalšované advokáty vaší značky. Ale o nich zase někdy příště.
P.S.: Pokud by vám tyhle rady nestačila, zajděte na Den otevřených dveří: každý měsíc jeden den krátké rychlokonzultace zdarma, stačí se zaregistrovat, přijet a dát si se mnou kafe.